نوشته شده توسط : رعنا

وزن شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میگرن داشته باشد. پس از ارزیابی ۱۲ تحقیقی که روی۳۰۰ هزار نفر انجام شد، محققان دریافتند که افراد چاق ۲۷ درصد بیش از سایرین در خطر ابتلا به میگرن هستند. همچنین افرادی که وزنی کمتر از نرمال دارند، ۱۳ درصد بیش از افراد متوسط دچار میگرن می شوند.

محققان ایتالیایی و آمریکایی گزارش داده اند که کاهش وزن می تواند موجب کاهش سردرد های میگرنی و بهبود کیفیت زندگی بیماران میگرنی شود.

کلودیو پاگانو پروفسور پزشکی داخلی و استاد دانشگاه پادوا ایتالیا می گوید: (( اگر دارای اضافه وزن هستید و از سردرد های میگرنی نیز رنج می برید، کاهش وزن می تواند کیفیت زندگی اجتماعی، کاری و تحصیلی شما را بهبود بخشد. کاهش وزن در بزرگسالان و کودکان چاق می تواند از طریق بهبود عواملی که موجب بدتر شدن میگرن می شوند، به بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

مشورت با یک متخصص جراحی لاغری و کاهش وزن از طریق جراحی لاغری، تعداد روز هایی که فرد در ماه به میگرن مبتلا می شود کاهش می دهد. همچنین شدت و طول مدت هر حمله سردرد نسبت به قبل کاهش چشمگیری خواهد داشت.))

در متاآنالیزی مشتمل بر ۴۷۳ بیمار در ۱۰ مطالعه، محققان دریافتند که کاهش وزن با کاهش شدت درد، طول مدت حمله و دفعات ابتلا به میگرن ارتباط دارد.

کاهش وزن همچنین می تواند بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی را نیز درمان کند.

چاقی و میگرن در کشور های توسعه یافته بسیار شایع بوده و لاغری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی این جمعیت فراوان داشته باشد و هزینه های درمانی آنها را کاهش دهد.

با این حال مکانیزم ارتباطی چاقی با سردرد های میگرنی هنوز مشخص نشده است ولی می توان نتیجه گرفت که کاهش وزن موجب تغییراتی در التهابات مزمن، آدیپوکین ها، اختلالات چاقی، رفتاری و روانشناختی می شود.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد چاق یا دارای اضافه وزن که از کمر درد رنج می برند، شاید ندانند که علت اصلی کمر درد آنها وزنشان است.

اضافه وزن و چاقی چگونه بر ستون فقرات تاثیر می گذارد؟

وظیفه ستون فقرات، حمل وزن بدن و توزیع بارهای اضافی در طول استراحت و فعالیت می باشد. زمانی که وزن بدن بالا باشد و ستون فقرات بار اضافی حمل کند، دیگر قادر به توزیع درست بار نبوده و در نتیجه موجب آسیب به مهره های ستون فقرات و کمر درد سیاتیک می شود. آسیب پذیر ترین قسمت ستون فقرات نسبت به وزن اضافی بدن بخش پایینی آن یا ستون فقرات کمری می باشد.

انواع کمردرد های ناشی از چاقی و اضافه وزن

اضافه وزن آسیب های فراوانی به ستون مهره ها وارد می کند. در این بخش به انواع کمر درد که می توانند در نتیجه ی اضافه وزن یا چاقی مفرط ایجاد شوند، می پردازیم:

·         درد پایین کمر (ستون فقرات کمری)

·         ساییدگی دیسک کمر

·         پوکی استخوان

·         آرتروز و آرتریت روماتوئید

روش های کاهش وزن موثر برای بهبود کمر درد

هنگامی که با کمر درد دست و پنجه نرم می کنید،کاهش وزن می تواند طاقت فرسا باشد. برخی افراد به دنبال تسکین درد خود به هر راه ممکن دست می زنند. برای برخی دیگر اقداماتی نظیر تزریق مسکن یا جراحی نیاز است. اما هر دوی این گزینه ها می تواند برای فرد خطرناک باشد. دارو درمانی موقتی است و جراحی نیز می تواند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.

به طور کلی روش های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی و سالم وزن کم کنید

·         عادات غذایی غلط خود را محدود یا حذف کنید

·         حذف سیب زمینی

·         رژیم پالئو یا غارنشینی

از روش های غیر طبیعی کمک بگیرید

 

تقاضای کمک شما را ضعیف نشان نخواهد داد. از این رو شجاعت این را داشته باشید و اعتراف کنید که به تنهایی نمی توانید وزن کم کنید. میتوانید با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید و در صورت نیاز اقدام به عمل جراحی لاغری کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که پس از جراحی لاغری، متوجه مشکل خاصی در سلامت جسمی خود شدید، بهتر است سریعا به جراح لاغری خود اطلاع دهید. وی ممکن است به شما توصیه کند تا برنامه ورزشی دقیقی برای خود تنظیم کنید.

برای ۴ هفته اول پس از جراحی لاغری، بر ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به روال عادی فعالیت های روزانه تمرکز کنید. سپس می توانید تمرین های ایروبیکی با شدت پایین (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا) را انجام دهید. اگر جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام گرفته باشد، می توان دو هفته پس از جراحی و با توجه به آستانه درد خود، فعالیت های ورزشی را آغاز کرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعالیتی، با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودی ممکن است چند هفته بیشتر به طول بیانجامد. اقدامات زیر مخصوص بیمارانی است که جراحی لاغری انجام داده اند.

طی ۶ هفته پس از جراحی لاغری، هیچ جسمی سنگین تر از ۶ کیلوگرم بلند نکنید، در غیر اینصورت می توانید تا حد ممکن ورزش کنید.

از ورزش های شکمی تا ۸ الی ۱۲ هفته پس از جراحی لاغری بپرهیزید (به زخم هایتان اجازه بهبود دهید.). اینکار از بروز فتق شکمی در اطراف یا نزدیکی جای بخیه ها جلوگیری می کند.

کالری دریافتی روزانه خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. از هفته های اول تا ماه ها پس از جراحی لاغری، بیمار باید کمتر از ۵۰۰ کالری در روز مصرف کند (پزشک دستورالعمل های خاصی در اینباره خواهد داد). این کاهش کالری، ممکن است در اوایل موجب خستگی مفرط شود،به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. با کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی و سنگین شدن تمرینات می توانید کالری دریافتی خود را کمی افزایش دهید. اما همچنان باید از رژیم غذایی توصیه شده استفاده کنید.

 

پزشک ممکن است از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی لاغری کالری دریافتی را به ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کالری نیز برساند، خصوصا اگر بیمار وزن بسیار زیادی کم کرده باشد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی بیمار پس از جراحی لاغری دارد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.

 

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.

 

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.

 

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد.

تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد.

اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید.

ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.

پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید از یک متخصص جراحی لاغری پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند.

اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

چگونه می توان از افتادن پوست پس از جراحی های لاغری جلوگیری کرد؟

·         ورزش

·         کاهش تدریجی وزن

·         مراقبت از پوست



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا متخصص جراحی لاغری این عمل را برای برخی از بیماران خود انجام میدهند. اما به طور خلاصه ۳ دلیل اصلی انجام این عمل عبارتند از:

·         در سایر روش های جراحی لاغری ما شاهد کاهش جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها هستیم. زیرا معده دستکاری میشود و یا بخشی از مسیر جذب عملا از کار می افتد. اما با انجام عمل جراحی ساسی بای پس ما همچنان جذب ویتامین داریم و حتی اگر مجبور به دریافت مکمل ویتامینی باشیم، مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه خواهد بود. و به طور کلی با انجام این عمل نیاز شما به دریافت حتی مکمل های مواد معدنی نیز کاهش میابد.

·         ما روش های زیادی برای مدیریت دیابت داریم اما هیچکدام از این روش ها به کارآمدی عمل جراحی لاغری نیستند. همه عمل های لاغری میتوانند تا حدی به تسکبن و کنترل دیابت نوع دو کمک کنند، اما اثربخشی هیچکدام از آن ها به اندازه عمل جراحی ساسی بای پس نیست. محققان و جراحان لاغری معتقدند که در صورت موفقیت عمل و پیروی بیمار از دستورالعمل های جراح لاغری، عمل ساسی بای پس تا ۹۵ درصد میتواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.

·         این عمل به طرز عجیبی عوارض جانبی و برخی از مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا، کلسترل بالا و در نهایت بیماری های استخوانی را درمان میکند یا دست کم تا مرز درمان آن ها را تسکین میدهد.

هزینه عمل ساسی بای

مدت زمان انجام این عمل زیاد است و شخص جراح لاغری باید وقت زیادی صرف عمل کند. از طرفی این عمل یکی از سخت ترین عمل های لاپاراسکوپی به منظور لاغری است. و از آنجایی که ما عملا دو نوع عمل را در قالب ساسی بای پس انجام میدهیم، طبیعتا هزینه عمل ساسی بای پس بیشتر از هر عمل لاغری دیگری خواهد بود. که البته این هزینه واقعا توجیه دارد زیرا هم سخت و طولانی است و هم نتایج آن بهتر از نتیجه هر عمل دیگری است.

اما در کل هزینه این عمل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

·         شخص جراحی و تخصص او

·         نوع بیمارستانی که شما قرار است در آن زیر تتیغ جراحی بروید

·         وسایل و مواد مصرفی که برای عمل شما استفاده میشود

·         هزینه اقامت و بستری شدن شما در بمیارستان

 

·         و سایر هزینه های اضافی دیگر



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سندروم دامپینگ نوعی بیماری است که می تواند پس از انواع جراحی های لاغری که در آن ها بخشی از معده برداشته یا بای پس می شود، ایجاد شود. این سندروم همچنین می تواند در افرادی که جراحی مری انجام داده اند، تشکیل شود.  به این سندروم، تخلیه مکرر معده نیز گفته می شود و زمانی اتفاق می افتد که غذا (خصوصا غذاهای قندی) به سرعت از معده به سمت روده کوچک حرکت کند.

اکثر افراد مبتلا به سندروم دامپینگ علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهند. این علائم شامل درد و گرفتگی عضلات شکم و اسهال ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از غذا می باشد.

به طور کلی، می توان با تغییر رژیم غذایی و عمل کردن به توصیه های متخصص  جراحی لاغری پس از جراحی لاغری، به پیشگیری از سندروم دامپینگ کمک کرد. این تغییرات ممکن است شامل، خوردن وعده های کوچکتر و محدود کردن غذاهای پر شکر باشد. در موارد جدی تر، ممکن است برای درمان سندروم دامپینگ نیاز به مصرف دارو یا جراحی داشته باشید. به طور کلی سندروم دامپینگ نیز مانند سنگ های کیسه صفرا از عوارض جراحی لاغری بوده و افرادی که به دلیل عدم کاهش وزن زیر تیغ جراحی می روند باید از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپینگ

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ قند های تصفیه شده به سرعت آب بدن را جذب کرده و منجر به بروز علائم سندروم دامپینگ می شود. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

درمان سندروم دامپینگ

 

تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند علائم سندروم دامپینگ را به حداقل رسانده و بسیار مفید باشند. البته این تغییرات باید به درستی انجام شده و بیمار باید از گرفتن رژیم های لاغری سریع خودداری کند. در موارد جدی تر، که تغییرات رژیم غذایی و روش زندگی موثر واقع نمی شوند، باید از دارو و جراحی کمک گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اثربخشی عمل اسلیو معده بستگی زیادی به رژیم غذایی قبل و بعد از عمل دارد. برای رژیم غذایی بعد از اسلیو مقالات زیادی نوشته شده بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به رژیم غذایی قبل از اسلیو معده بپردازیم.

منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

وقتی برای خلاص شدن از شر چاقی هیچ راه نرفته ای باقی نمانده که طی کنید، آنگاه رو به عمل جراحی لاغری می آورید. بعد از تصمیم گیری شخصی، از یک متخصص جراحی لاغری نوبت دریافت میکنید. و بعد از مشاوره و ارزیابی های اولیه، جراح لاغری به شما یک نوبت عمل میدهد. معمولا بین جلسه ارزیابی با جلسه عمل، حداقل چند هفته فاصله وجود دارد. ما دقیقا منظورمان این چند هفته فاصله بین جلسه ارزیابی و عمل اسلیو است. اما در بسیاری از موارد، شما باید سه هفته قبل از عمل لاغری اسلیو ، شروع به پیروی از این رژیم کنید.

داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟

به طور کلی هدف از داشتن این رژیم غذایی بالا بردن درصد موفقیت عمل است. این رژیم به سه روش زیر به شما کمک میکند که یک عمل بی دردسر و ایمن تر داشته باشد:

·         باعث آسان و ایمنتر شدن روند عمل میشود: رژیم قبل از عمل به کاهش توده چربی اطراف کبد کمک می کند، که دسترسی و دید جراح لاغری به بافت معده را بهتر میکند.

·         خطر بروز عوارض اسلیو معده را به شدت کاهش می دهد: چاقی و اضافه وزن زیاد خطر بروز عوارض پزشکی را حین و بعد از عمل افزایش می دهد. کاهش وزن می تواند این خطرات و عوارض را خنثی کند.

·         دوره نقاهت شما را بهتر میکند زیرا به شما کمک میکند تا به یک زندگی سالمتر عادت کنید.

·         شما با رعایت رژیم غذایی قبل از اسلیو ، بهتر میتوانید پایبند رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باشید.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده : ۳ هفته قبل از عمل

از حدود ۳ هفته پیش از عمل اقدامات زیر را انجام دهید تا با آمادگی کامل زیر تیغ جراحی بروید:

·         دریافت کالری را کاهش دهید

·         مصرف پروتئین را به حداکثر برسانید

·         روی دریافت چربی های سالم تمرکز کنید

·         آب زیادی بنوشید

·         تعداد وعده های غذایی را محدود کنید

قصد انجام عمل جراحی لاغری دارید؟

اگر فکر میکنید که کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده هستید ولی هنوز جراح لاغری خود را انتخاب نکرده اید، میتوانید جهت گرفتن مشاوره یا ارزیابی به آقای دکتر عنبرا یکی از برترین جراحان لاغری ایران مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه در بهترین بیمارستان های تهران و با بهترین تجهیزات لاپاراسکوپی تحت عمل قرار بگیرید، به شما رژیم غذایی عمل اسلیو معده نیز با جزئیات داده شود.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدنی(BMI) و زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی کهBMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

فواید کاهش وزن

·         کاهش فشار بر مفاصل

·         کاهش التهاب بدن

·         بهبود توانایی راه رفتن

·         کاهش درد

·         کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی

·         بهبود تنفس

·         کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و یا مشورت یا یک متخصص جراحی لاغری  نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که با مشورت با یک متخصص جراحی لاغری تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود.

با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد.

اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد.

محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد.

به گفته دکتر سباستین سیزرنیچو، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه پاریس یافته ها ممکن است به علت و چرایی شیوع چاقی و کاهش قدرت باروری مردان کمک کند.

سیزرنیچو و همکارانش از ۱۴ مطالعه ی قبلی که روی ۱۰۰۰۰ مرد آزمایش شده بود، اطلاعات فراوانی جمع آوری کردند. محققان با ارزیابی تعداد اسپرم های هر بیمار و شاخص توده بدنی وی مشاهده کردند که ۲۴ درصد از افرادی که BMI متوسطی داشتند، دارای تعداد اسپرم پایین و ۲.۵ درصد از آنها فاقد اسپرم زنده بودند. همچنین در میان افرادی که اضافه وزن داشتند، ۲۵.۶ درصد تعداد اسپرم پایین و ۴.۷ درصد فاقد اسپرم زنده بودند. در میان افراد چاق نیز ۳۲.۴ درصد دارای تعداد کمی اسپرم و ۶.۹ درصد اسپرم زنده نداشتند.

با این حال تحقیقات بیشتری برای به اثبات رساندن هر یک از موارد بالا لازم است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()