نوشته شده توسط : رعنا

دیابت نوع ۲  چیست؟

بررسی اجمالی دیابت نوع ۲ : مروری تصویری از علائم، تشخیص، و درمان دیابِت نوع ۲ را مشاهده کنید.

دیابت نوع ۲ چیست ؟ دیابت نوع ۲، که بعضا به نام دیابت بدون نیاز به انسولین شناخته شده، رایج ترین شکل از دیابت است، ۹۰٪ تا ۹۵٪ از ۲۶ میلیون آمریکایی مبتلا به این دیابت هستند.

پیش دیابت

پیش دیابت: پیش دیابت هیچ نشانه ای ندارد، اما تقریبا همیشه قبل از ابتلا به دیابِت نوع ۲ حضور دارد. این بدان معنی است سطح قند خون شما از حد طبیعی بالاتر است، اما نه به اندازه ای که این بیماری تشخیص داده شود.

مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین چیست؟ مقاومت به انسولین یعنی بدن شما نمی تواند به درستی انسولینی را  که می سازد، تجزیه کند. با گذشت زمان، این مسئله سطح قند خون شما را افزایش می دهد. می تواند شما را مبتلا به دیابت نوع ۲، و همچنین بیماری های قلبی کند، اما این اتفاق حتمی نیست.

علل و علایم

علایم دیابت نوع ۲

علائم دیابت نوع ۲ : دیابت نوع ۲ می تواند خطرات جدی برای سلامت بدن بوجود بیاورد. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونگی پیدایش علائم دیابِت نوع ۲ را بدانیم.

علل و عوامل خطر

علل بروز دیابت نوع ۲ : دیابت از جمله بیماری هایی است که مشکلاتی با هورمون انسولین دارد. در حالی که همه افراد مبتلا به دیابِت نوع ۲ اضافه وزن ندارند، چاقی و فقدان فعالیت بدنی دو تا از شایع ترین علل این نوع دیابت می باشد.

عوامل خطر دیابت نوع ۲ : آیا احتمال بیشتری وجود دارد که شما به دیابِت نوع ۲ مبتلا شوید؟ ۱۲ چیزی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

پیشگیری و درمان

پیش گیری از دیابت نوع ۲

پیش گیری از دیابت نوع ۲: پیشگیری از دیابِت نوع ۲ و عوارض مرتبط با این بیماری با انجام دادن به برخی از عادت های سالم در زندگی و توجه به نوع خاص دیابت های قابل پیشگیرانه، امکان پذیر است.

چگونه از پیشرفت پیش دیابت جلوگیری کنیم؟ هنگامی که شما مبتلا به پیش دیابت هستید، چگونگی سبک زندگی شما بسیار مهم است. ایجاد تغییراتی در شیوه زندگیتان ممکن است حتی قوی تر از مصرف دارو باشد.

درمان دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ و پمپ انسولین: اگر شما دیابِت نوع ۲ دارید و انسولین مصرف می کنید، شما ممکن است از دکتر خود در مورد پمپ انسولین سوال کنید.

جراحی لاغری و دیابت نوع ۲: انجام عمل جراحی لاغری و یا مشورت با یک متخصص جراحی لاغری می تواند راه حل موثری باشد.  با انجام عمل جراحی لاغری ،برای برخی افراد، سطح قند خون سریع به حالت عادی برمی گردد – گاهی اوقات روز پس از عمل. این اتفاق می افتد. که این بدان معنی است که شما نیاز کمی به دارو دارید یا ندارید.

درمان طبیعی برای دیابت نوع ۲: درمان دیابت می تواند شامل بسیاری از چیزها، از جمله داروهای سنتی، طب جایگزین، و درمان های طبیعی باشد



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم در این مقاله به بررسی معده، عملکرد، اهمیت و نقش معده در گوارش غذا گوارش بپردازیم.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش یکی از دستگاه های اصلی بدن انسان و هر موجود زنده دیگر است. وظیفه این سیستم همانطور که همه میدانیم دریافت غذا، هضم، جذب و رساندن مواد مغذی به جریان خون است.

معده

به جرات میتوان گفت که معده نه تنها یکی از مهمترین بخش های سیستم گوارش بلکه از مهمترین ارگان های بدن است. معده در نقش یک مخزن برای مواد غذایی خورده شده ظاهر میشود و غذا طی مدت زمانی که در این مخزن قرار دارد، تکه تکه شده و به کوچکترین حالت خود تبدیل میشود تا بتواند وارد روده ها شود.

نقش معده در گوارش غذا

معده نقش مهمی در هضم غذا دارد. علاوه بر اینکه یک مخزن موقت برای غذاهای بلعیده شده است، معده نقش مهمی در کنترل اشتها ، هضم و جذب مواد غذایی نیز دارد. این کارکردها اساس برخی از اعمال محدودکننده  و کاهنده چاقی هستند.

اهمیت مخاط معده در سیستم گوارش غذا

مخاط معده ساختار عجیب و بسیار مفیدی در درون آن است. ما در این مخاط تعدادی غده و سلول داریم که کار تولید برخی هورمون ها، شیره معده و اسید را بر عهده دارند

طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، متخصص جراحی لاغری بخش های زیادی از معده را برمی دارد و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

بیایید گوشه ای از سفر مواد غذایی بلیعیده شده را تنها در معده بررسی کنیم:

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود

غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود

غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد

معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.

و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود.

نکته:

 

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اندینگ معده یا حلقه معده (gastric banding) یک درمان جراحی برای از بین بردن یا کاهش چاقی است. این روش یک عمل کم تهاجم است که باعث کاهش حجم معده می‌شود. به طوری که فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، دچار سیری شده و دیگر میلی به خوردن غذا از خود نشان نمی‌دهد.

عمل جراحی حلقه گذاری معده در اتاق عمل

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد.

برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و متخصص جراحی لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپی اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند.

این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

چه کسی باید از حلقه معده استفاده کند؟

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

خطرات عمل جراحی حلقه معده

این عمل نیز همانند بسیاری از روش های درمانی و جراحی دارای خطراتی است که ممکن است در کمین شما باشد. برخی از خطرات احتمالی جراحی باندینگ معده عبارتند از:

·         بروز واکنش های نامطلوب در برخی از افراد که تحت بیهوشی و داروهای آن قرار می‌گیرند. برخی از مشکلات که حین یا بعد از عمل جراحی باندینگ معده ممکن است برای شخص به وجود بیاید عبارتند از: واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، لخته شدن خون در پاها که ممکن است به ریه ها نیز منتقل شود (آمبولی ریوی)، خونریزی، عفونت، حمله قلبی یا سکته مغزی

·         روند کاهش وزن ممکن است کندتر از سایر روش های جراحی صورت بگیرد.

·         حلقه ممکن است باعث ایجاد آسیب فیزیکی به بافت معده شود و نیازمند عمل جراحی برای حذف حلقه باشد.

·         پورت حلقه ممکن است جابجا شود که در بیشتر موارد نیاز به عمل جراحی برای فیکس کردن آن است.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خانم بهاره رهنما معرف حضور همه هستند. اگر کارهای خانم رهنما را دنبال کرده باشید متوجه می‌شوید که او در ابتدای فعالیت هنری خود واقعا وزن زیادی نداشت و تقریبا ایده آل بود. هرچه سن ایشان بالاتر رفت و کارهای جدیدی از او دیدیم متوجه اضافه وزن شدید او شدیم. اما مدتی است که جراحی لاغری بهاره رهنما نقل محافل شده و از اینکه چطور شد که او تا این اندازه لاغر شد صحبت می‌کنند.

عمل لاغری بهاره رهنما – مشکل اضافه وزن خانم رهنما چه بود؟

او بارها در مجلات و رسانه‌های اینترنتی مصاحبه کرده است. در جایی می‌گوید که در دوران نوجوانی و جوانی وزن ایده‌آلی داشته و حتی در برهه‌ای لاغر نیز بوده. اما در حدود سن  ۲۵ یا ۲۶ سالگی کم کم وزنش زیاد می‌شود. با انجام آزمایش‌هایی متوجه می‌شود که دچار کم کاری تیروئید است. اما واقعا کم کاری تیروئید آنقدرها باعث افزایش وزن نمی‍‌شود که خانم رهنما می‌گوید. دلیل اصلی چاقی او را شاید باید در سابقه خانوادگی جستجو کرد. چاقی از جمله حالاتی است که می‌تواند از طریق ژن به نسل‌های بعد منتقل شود. اینگونه بود که بهاره رهنما حدودا ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرد.

عمل لاغری بهاره رهنما به کمک بالون معده

خانم رهنما برای مدتی از بالون معده استفاده می کند. طبیعی بود که حدود ۱۰ کیلو از وزن بخاطر نوع عمل و کارکرد بالون کاهش پیدا کند. اما روش بالون معده واقعا خطرات خود را نیز دارد. برای مثال بیمار دچار درد می شود. بیمار باید صبر و تحمل بالایی داشته باشد و برای جواب دادن و لاغر شدن بسیار صبور باشد.

راز لاغری بهاره رهنما از زبان خودش : بلاخره عمل بهاره راهنما چی بود؟

رهنما پس از دیدن یکی از دوستان خود که عمل جراحی اسلیو معده انجام داده ترغیب می شود که عمل جراحی لاغری انجام دهد. اما چون انواع و اقسام روش ها را امتحان کرده و نتیجه خاصی ندیده می ترسد که عمل جراحی اسلیو نیز بی‌نتیجه باشد. پس از پرس و جوهای زیاد بلاخره تن به عمل اسیلو معده (اسلیو گاسترکتومی) می‌دهد. و به دست یکی از بهترین جراحان لاغری ایران وزن زیادی از دست می‌دهد.

نکته پایانی

همانطور که در مقاله گفته شد عمل لاغری بهاره رهنما جراحی اسلیو معده است. عمل جراحی اسلیو معده در ایران رو به گسترش است و البته مقداری هم هزینه بر. شاید شما هم به دنبال کاهش وزن به شیوه خانم بهاره رهنما هستید و در تکاپوی یافتن یک پزشک متخصص جراحی لاغری خوب و حرفه ای هستید. اما پیشنهاد می‌شود قبل از انجام عمل اسلسو معده همه جوانب را بسنجید و در نهایت بهترین جراح چاقی ممکن را انتخاب کنید تا نتایج فوق العاده ای در کاهش وزن داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خانم نعیمه نظام دوست را شاید بیشتر به عنوان یک طناز و بازیگر طنز سینما و تلوزیون بشناسید. او متولد آبان ماه سال ۱۳۵۳ است. در تهران به دنیا آمده و حدودا از سال ۷۱ وارد عرصه بازیگری شده. نقش‌های بسیاری بازی کرده و این اواخر با ایفای نقش در فیلم “هزارپا” او را در هیات یک پرستا بسیار چاق دیدیم. اما اگر گشت و گذاری در اینترنت بکنید متوجه می‌شوید که نعیمه نظام دوست با انجام یک عمل جراحی لاغری کلی وزن کم کرده و چهره و پیکر الان او به کلی تغییر پیدا کرده. شاید برای شما سوال باشد نظام دوست با چه روشی توانسته تا این حد وزن کم کند؟ با خواندن این مقاله با عمل نعیمه نظام دوست بیشتر آشنا خواهید شد.

تلاش خانم نظام دوست برای کاهش وزن

هرچند که این بازیگر برای چاقی مزایایی برمی‌شمرد. اما در کل واقعا از این وضعیت خود رنج می‌برد. از نظر خانم نعیم دوست لاغری و چاقی بیش از حد هر دو باعث بروز انواع اختلالات و بیماری‌ها می‌شود. شاید اگر آن عمل بالون معده را انجام نمی‌داد چندان هم با وزنی حدود ۹۰ کیلو مشکلی برایش پیش نمی‌آمد. هر نوع روشی که به کاهش وزن کمک می‌کرد را امتحان کرده بود اما باز هم نتیجه‌ای برایش به ارمغان نیاورد.

عمل لاغری بالون چه مشکلاتی برای نعیمه نظام دوست پیش آورد؟

با توجه به اینکه دو ماه بیشتر از مهلت توصیه شده بالون در بدن او بود، برای معده و روده های او مشکل پیش آمد. و چند ماه بعد از عمل جراحی وزن او ناجوانمردانه و بصورت باورنکردنی به حدود ۱۲۳ کیلوگرم افزایش پیدا کرد. بالون حجم معده او را پس از برداشتن، بزرگتر از پیش کرده بود. و اشتهای او را بیشتر از پیش کرده بود.

البته استفاده از بالون برای هر کسی توصیه نمی شود و روش مناسب و قطعی برای کاهش وزن و لاغری نیست. در برخی افراد عمل لاغری بالون کارساز است و حتی وزن هم کم می کنند اما روش دائمی برای لاغری نیست. در خصوص خانم نظام دوست هم این روش اصلا جواب نداده.

عمل نعیمه نظام دوست جراحی اسلیو معده بود

پس از تجربه روش های مختلف لاغری و شکست در هر کدام از آن‌ها، این بازیگر سینما و تلوزیون دست از تلاش برمی‌دارد. تا اینکه به توصیه خانم بهاره راهنما که او نیز با مشکل چاقی مفرط مواجه بود، اقدام به عمل جراحی لاغری اسلیو معده کرد. عمل او در آبان ۹۶ توسط یکی متخصص جراحی لاغری کشور صورت گرفت. یک سال بعد از عمل لاغری اسلیو نظام دوست در اینستاگرام خود عکس‌هایی منتشر می‌کند که نشان می‌دهد او وزن زیادی از دست داده و از این اتفاق به عنوان تولدی دوباره یاد می‌کند. ضمن تشکر از جراح چاقی خود از دوستان و مشوقانش تشکر می‌کند. و از جراحش به عنوان کسی یاد می‌کند که به او تولدی دوباره بخشیده است.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اضافه وزن مشکل بسیاری از انسان ها است. کسانی که تا ۵ کیلو نهایتا ۱۰ کیلو  وزن استفاده می کنند، شاید چندان از مشکلات چاقی رنج نبرند. اما کسانی که شاخص توده بدنی بالایی دارند متوجه می شوند که زندگی عملا برایشان سخت می شود. آن ها باید راهی برای لاغر شدن پیدا کنند

ملیکا شریفی‌نیا

ملیکا شریفی نیا دختر آقای شریفی نیا بازیگر سینما، تلوزیون و تئاتر است. اگر به تازگی عکسهای او را دیده باشید متوجه می شود که تا چه حد وزنش را کم کرده است. به طرز عجیب اندام او به طور کامل از این رو به آن رو شده است.

او در صفحه شخصی اینستاگرامش با انتشار عکسی خبر از کاهش وزن خود داد. او نوشت که بلاخره من سی ساله شدم اما ۲۰ کیلو از وزن بدنم موفق نشد که به سن ۳۰ سالگی برسد. این یعنی او ۲۰ کیلو از اضافه وزن خود را کم کرده است.

بهاره رهنما

بهاره راهنما را از وقتی به یاد داریم یک بازیگر احساساتی با اضافه وزن بالا بوده است. کاهش وزن بهاره راهنما این روزها نقل محافل شده. او میگوید که روش های مختلفی برای کاهش وزن امتحان کرده. روزهای آخر دیگر آنقدر چاق شده بودم که مشکلات فیزیکی و روحی زیادی برایم پیش آمده بود.

خانم بهاره راهنما با روش های معمول موفق به لاغر شدن نشد. تا اینکه با توصیه دوستانش رو به عمل جراحی لاغری زیر نظر یک متخصص جراحی لاغری آورد. او اکنون یکی از شادترین زنانی است که پس از سال های اضافه وزن موفق به کاهش وزن خوبی شده است.

شهره لرستانی

طناز خوش صحبت لرستانی ایران. خانم لرستانی نیز سال ها از اضافه وزن مفرط رنج می برد ولی با این وجود چیزی از طنازی او کم نشده. او را مدتی است با زن کمتری می بینیم. این را می توان از مقایسه عکس های چند سال پیش او با عکس های جدیدشان متوجه شد.

نعیمه نظام دوست

نمونه دیگری از بازیگرانی که با مشکل اضافه وزن و چاقی مفرط همراه بود خانم نعیمه نظام دوست بود. او پس از تحمل مشکلات زیادی بلاخره توانسته وزن زیادی از دست بده. از دست دادن چیزی نزدیک به ۱۲۰ کیلو کار آسانی نیست اما با کمک عمل جراحی اسلیو معده و مراقبت های پس از آن میتوان به وزن ایده آل رسید، مشابه کاری که خانم نعیم نظام دوست انجام داد.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در رابطه با کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، باید گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا  هستند.

 

کروناویروس هم می‌تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کند و هم ‌می‌تواند به بروز علائمی مثل سرماخوردگی منجر شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه‌ها نیز می‌تواند باعث سینه‌پهلو یا ذات‌الریه همراه با تب، لرز، خلط و... باشد که با داروهایی از خانواده آنتی‌بیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه‌پهلو شدت پیدا کند و باعث دیسترس تنفسی شود و بیمار را به آی‌سی‌یو منتقل کند و در حالت شدیدتر به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار نیاز باشد.

 

درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چین و احتمال دامن زدن آن به عوارض کروناویروس باید گفت: این نوع از آنفلوآنزا مخصوص پرندگان است که خوشبختانه انتقال آن از پرنده به انسان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته آنفلوآنزای پرندگان گاهی می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر ایجاد کند.

آشنایی با ویروس آنفلوآنزا H۵N۱

همچنین درباره نحوه نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کروناویروس در ایران تصریح کرد: نگهداری بیماران در اتاق ایزوله با فشار منفی یا هپوفیلتر باعث می‌شود ویروس از اتاق بیمار به بیرون منتقل نشود. تعدادی اتاق ایزوله در ایران وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست. همچنین می‌توان بیماران را در اتاق‌هایی که بیماران ریوی هم حضور دارند بستری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مهمترین سوالی که به ذهن می رسد این است که “کدام روش کاشت مو برای من بهترین نتیجه را به ارمغان خواهد آورد؟”. روش کاشت موی FIT، برای کاشت مو در نواحی با مساحت کم مانند ریش، ابرو، مژه، سبیل، کسانی که طاسی جلوی سر یا وسط سر آنها شدید نیست یا افرادی که برداشت مو از قسمت پشت سرشان ممکن نیست، افرادی هستند که می توانند با استفاده از روش کاشت موی FIT به نتیجه مطلوب برسند. بهتر است بیمار در انتخاب روش کاشت مو دخالت نکند و این امر را به متخصصین واگذار نماید.

 

در بیمارانی که از روش های کم تهاجم جراحی با حداقل میزان برش، خونریزی، بخیه و اسکار استقبال می کنند، روش کاشت مو FIT، بهترین روش به نظر می رسد. معمولا به افرادی که می خواهند هر چه سریع تر به نتیجه برسند و به دنبال تراکم های بیشتر در جلسات کمتر هستند، روش FIT توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که ریزبین بوده و به جزئیات توجه بیشتری دارند و نیز افرادی که به طراحی موی جلوی سر خود اهمیت بسیاری می دهند، روش FUTبیشتر از روش FIT مناسب خواهد بود.

 

مساله مهم دیگری که ممکن است کاندید کاشت مو بخواهد بداند، مدت زمان صرف شده در یک جلسه به منظور کاشت مو می باشد. می توان گفت در روشFIT، زمان زیادی در مرکز کاشت مو گذرانده خواهد شد که حتی در مواردی ده ساعت و بیشتر از آن طول خواهد کشید.

 

مطابق با قانون وزارت بهداشت و درمان، انجام خدمات کاشت مو تنها در بیمارستان ها، مراکز و کلینیک های تخصصی کاشت مو دارای مجوز رسمی امکان پذیر می باشد. مرکز تخصصی کاشت مو باید مجوز خود را الزاما در محل کاشت مو نصب نماید. شماره پروانه بهره برداری باید در مجوز ذکر شده باشد. همچنین متخصص کاشت مو و مسئول فنی باید دارای مدرک مربوطه باشند. همچنین می توان نام پزشکان و کلینیک های مجاز را در سایت سازمان نظام پزشکی مشاهده کرد. در تبلیغات متخصص کاشت مو خوب  و مراکز تخصصی کاشت مو، حتما باید مجوز تبلیغات از سازمان نظام پزشکی به همراه شماره مجوز آورده شود. یکی از آسان ترین راه ها برای یافتن مراکز مجاز، استفاده از بانک اطلاعات ۱۱۸ است زیرا تنها کلینیک های مجاز را ثبت نام می نماید.

 

این جلسات بسته به مساحت پوست، تراکم مو و تعداد پیوندهای لازم متفاوت خواهد بود. بنابراین ارائه قیمت قطعی برای هر فرد متفاوت بوده و نمی توان قیمت ثابتی را برای کاشت مو به روش FIT در نظر گرفت. در کل می توان گفت مهم ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت مو تعداد پیوندهای مورد نیاز و تراکم موهای قبل از جراحی بستگی دارد. همچنین نمی توان از اثر تخصص و شهرت پزشک کاشت مو و نیز منطقه ای که مرکز کاشت مو در آن واقع است، چشم پوشی کرد. همچنین اگر فرد دارای حساسیت های خاص دارویی باشد نیز ممکن است در هزینه کلی درمان وی اثر بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پزشکی باریاتریک (Bariatric Medicine) شاخه ای از دانش  پزشکی است که با مطالعه، درمان و پیشگیری از چاقی به بیماران مختلف کمک می کند. واژه باریاتریک از کلمه باریریکس (baryrics) به معنای سنگین یا بزرگ گرفته شده است.  و متخصص باریاتریک به کسی گفته می شود که وضعیت افراد چاق را مدیریت کرده و در کاهش وزن به آن ها کمک می کند.  به طور کلی هدف این شاخه پزشکی دستیابی به وزن ایده آل و کاهش وزن است.

 

بیشتر ارائه دهنده های مراقبت های بهداشتی و پزشکان، می توانند در باریاتریک تخصص داشته باشد، اما لزوما به عنوان یک متخصص جراحی لاغری شناخته نمی‌شوند. برای مثال متخصص تغذیه، کسی است که به بیماران در پیشگیری یا غلبه بر چاقی کمک می‌کند و با ارائه مشاوره و برنامه عملی به لاغری کمک می کند. اما لزوما یک متخصص چاقی نیست.

روش های درمان غیر جراحی برای چاقی

متخصصان چاقی به طور معمول در خط اول کاهش وزن و سلامتی افراد تلاش می کنند. آن ها شیوه های غیر جراحی را در دستور کار خود قرار می دهند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از روش های غیر جراحی یا غیر تهاجمی، برای چاقی معمولا کوتاه مدت هستند. و در دراز مدت جواب نمیدهند. زیرا با توجه به عوامل متعددی، افراد دوباره شروع به وزن گیری می کند. در واقع روش های غیر جراحی، بازگشت پذیر هستند. درحالی که بسیاری از شیوه های جراحی غیر قابل بازگشتند.

 

مداخلات اولیه که توسط متخصص چاقی صورت می گیرد، ممکن است شامل رژیم های غذایی کنترل شده، برنامه های تمرینی اختصاصی و درمان های رفتاری سخت برای تنظیم و رفع عادات بد غذا خوردن باشد.

 

متخصص چاقی برای کمک بیشتر به بیماران خود، برخی از داروها را تجویز می کند. تعدادی از رایجترین داروهایی که توسط این متخصص برای افراد چاق تجویز می شود عبارتند از: (توجه نید که بدون توصیه پزشک به هیچ عنان نباید دارو مصرف کرد. این بخش تنها برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شما است نه بیشتر)

 

لورکاسرین (lorcaserin): با فعال کردن گیرنده سروتونین که فعالیت روده را کنترل می کند باعث کاهش اشتها میشود.

اکسناتید (exenatide): برای درمان دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می گیرد، اما همچنین می تواند کاهش وزن شود.

متفورمین (metformin): متوفورمین در بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو می تواند با کاهش مقدار گلوکز تولید شده توسط کبد، و افزایش جذب کلوگوز در ماهیچه باعث کاهش وزن شود.

فنترمین یا توپیرامات (phentermine and topiramate): ترکیبی از محرک اشتها و ضد تشنج است و به نظر می رسد باعث کاهش وزن می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی دئودنال سوئیچ (duodenal switch) یک عمل جراحی لاغری  برای کاهش وزن اضافی ناشی از چاقی مرضی است. نام‌های مختلفی برای این شیوه کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، که برای مثال سه نام رایج آن بای پس روده ، DS و دئودنال سوئیج همراه با انحراف بیلوپانکراتیک (biliopancreatic diversion with duodenal switch) است.

عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک جراحی دئودنال سوئیچ در بیمارستان‌های مجهز و مراکز جراحی تخصصی و پیشرفته تحت نظر متخصص جراحی لاغری صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه پروسه جراحی باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود، در هر مرکزی که عمل صورت می‌گیرد، باید دستگاه‌های بیهوشی استاندارد، کالیبره و سالم وجود داشته باشد.

عمل جراحی چاقی از طریق تکنیک بای پس روده به صورت لاپاراسکوپی و با حداقل تهاجم صورت می‌گیرد. جراح چند برش بسیار کوچک اندازه ۱ اینچ (حدود ۲ سانتی متر) در اطراف معده و قسمت میانی شکم ایجاد می‌کند. و عمل جراحی را با ابزار جراحی لاپاراسکوپیک شروع می‌کند.

قبل از اینکه در مورد چگونگی عمل جراحی توضیحاتی ارائه دهیم، ابتدا لازم است بدانید که روده کوچک یا باریک سه قسمت و بخش اصلی دارد:

بخش اول: دئودنوم یا (دوازدهه)

بخش دوم: ژژنوم یا (تهی روده)

بخش سوم: ایلئوم یا (دراز روده)

اولین بخش روده (دوازدهه)، دقیقا بعد از معده قرار دارد. و به انتهای معده متصل است. پس از دوازدهه، با فاصله کمی تهی روده و بعد از آن دراز روده قرار دارد. دراز روده دقیقا قبل از روده بزرگ یا کولون قرار دارد و متصل به آن است.

در تکنیک جراحی چاقی دئودنال سوئیچ بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود. و تغییرات زیر روی ساختارهای گوارشی اعمال می‌شود:

بخش میانی روده در محل اتصالات خود از بخش‌های دیگر روده، جدا می‌شود.

بخش سوم روده یا دراز روده به بخش اول آن یعنی دوازدهه متصل می‌شود.

ابتدای تهی روده در نزدیکی کیسه صفرا قرار می‌گیرد و سر دیگر آن به انتهای بخش سوم روده یعنی دراز روده متصل می‌شود.

علت اینکه یک سر تهی روده، در نزدیکی کیسه صفرا و پانکراس قرار می‌گیرد آن است که، محتویات این کیسه‌ها به غذا اضافه شود. با کاهش طول روده جذب غذا کاهش پیدا می‌کند در نتیجه جذب کالری کم شده و برعکس جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه برش‌های ایجاد شده طی عمل جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوچک هستند، بعد از بسته شدن با نخ‌های قابل جذب یا نایلون اسکار و رد زخم جراحی بسیار کمی برجای می‌ماند



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()